>> <<
UPMS má už 6979 študentov 6979
Nová súťaž - doštuduj za odmenu - Výhercovia

Keď je klamár konkrétny, lož má ešte kratšie nohy

Piatok, 22. 1. 2010

V júli 2007 premiér Fico oznámil, že do konca roka 2010 bude dokončené diaľničné prepojenie Bratislavy a Košíc. Na tlačovej konferencii 21.1.2010, kde oznamoval podpis posledného veľkého balíka diaľničných PPP projektov vyhlásil, že aj vďaka nim bude diaľničné prepojenie Bratislavy a Košíc dokončené do konca roka 2014. A pomenoval aj dôvod, prečo nebude splnený jeho plán urobiť tak do konca roka 2010 – je ním samozrejme kríza. Bol pritom aj konkrétny, keď uviedol, že „vplyvom krízy dôjde k omeškaniu výstavby diaľnic o 18 až 20 mesiacov“. V poriadku, skúsme teda počítať. Omeškanie Ficovho záväzku diaľničného prepojenia Slovenska je 4 roky, teda 48 mesiacov a vplyvom krízy došlo podľa Fica k oneskoreniu o 18 – 20 mesiacov. Kde máte ďalších 28 až 30 mesiacov, pán premiér?

Iný príklad. V súvislosti s rastom nezamestnanosti po vypuknutí ekonomickej krízy v STV dňa 10.1.2010 Fico vyhlásil, že „nezamestnanosť vzrástla v porovnateľnom období na Slovensku o také isté percento, ako v priemere celej Európskej únii.“ Čísla Eurostatu pritom hovoria niečo úplne iné. Medzi novembrom 2008 a novembrom 2009 vzrástla nezamestnanosť v priemere za EÚ27 o 2%, kým na Slovensku o 4,6%. Teda na Slovensku o 130% vyšší rast nezamestnanosti ako v priemere v EÚ. Nejde pritom len o číslo v štatistike, ale o desaťtisíce konkrétnych ľudí. Ak by mal Fico pravdu, tak by sme dnes mali na Slovensku o 78 103 nezamestnaných menej ako máme.

Tretí príklad. Minister Vážny v parlamentnej diskusii pri jeho odvolávaní uviedol, že mýtny systém je pre Slovensko výhodný, lebo napr. v tomto roku z neho zinkasujeme 180 mil. eur a firme Skytoll zaplatíme len 87 mil. eur. V číslach neklamal, akurát nepovedal všetko. A v konečnom dôsledku o celkovej výhodnosti klamal. Nepovedal totiž dve veci. Že za diaľničné známky (ktoré mýtny systém nahradil) sme inkasovali 47 mil. eur ročne a že rozpočtové dôsledky zníženia spotrebnej dane z nafty budú 100 mil. eur. Všetky tieto čísla uvádza sama vláda a vláda zároveň jednoznačne potvrdila, že dôvodom zníženia spotrebnej dane z nafty je zavedenie mýta a snaha znížiť mýtom vyvolaný tlak na rast cien. Tak si to teraz skúsme spočítať (+180 – 87 – 47 – 100 = – 54 ). Mýto sme zavádzali, aby sme mali v rozpočte viac peňazí na výstavbu a údržbu diaľnic a ciest prvej triedy. Realita je taká, že budeme mať menej, v tomto roku o 54 mil. eur. V skutočnosti bude výpadok ešte väčší, pretože všetky zmeny ku ktorým na základe tlaku dopravcov dochádza, znížia príjem štátu, nie príjem firmy Skytoll. Takto výhodne pre sponzorov Smeru a nevýhodne pre štát a všetkých jeho občanov bolo zavedené mýto za Ficovej vlády.

Lož má krátke nohy a čím viac konkrétnych údajov a čísiel klamár uvádza, tým kratšie. Keby to platilo doslova, Fica by už dávno tlačili na vozíku.



Páči sa vám tento príspevok? Zdieľajte ho s priateľmi!