In the previous lectures of the second trimester we have explained the different perspectives on the causes of the crisis between the Austrian School and Keynesians, and in the last lecture we mentioned how the situation developed in Japan over the last twenty years and what is the perspective of both schools on this development.
v texte - ...FED v priebehu “ôsmych” mesiacov do ekonomiky napumpovať ďalších 600 mld. dolárov” - poprosím opraviť preklep - má byť “ôsmich” (ide o počet mesiacov, nie je to radová číslovka)
Prednášky sú výborné a zdá sa mi, že čím ďalej tým lepšie. Sú napísané formou a rozsahom vhodným pre širokú verejnosť, takže ide naozaj o osvetu.
Myslím si, že tieto prednášky by sa dali zakomponovať napr. do hodín Náuky o spoločnosti na stredných školách…
Nedávno ma zaujal článok Jána Semana z NBS o doplnkových menách, uverejnený v .týždni (46/2010). Ak by sa dalo, prijala by som v ďalšom trimestri aj prednášky o tejto možnosti. Ďakujem
pán Mikloš to význačne zhrnul na konci vetou: “Ale skončil len prvý set a keynesiánska kondícia nevyzerá dobre.”
Preto sa pýtam, koľko je potrebných ešte dôkazov, aby sa kompetentní presvedčili, že keynesiánska škola nefunguje a ani nebude fungovať! Zoberme si príklad Japonska, ktoré sa dodnes nevie spamätať z recesie ani po 20 rokoch. Prajem absolventom 2. trimestra zdravý sedliacky rozum.
Pre súčasnú vládu ostáva už iba jedna obrovská výzva:
Zaviesť všetky tieto postupy do praxe
Tento článok bol vynikajúcim zhrnutím celého druhého trimestra
Páči sa mi, že články na UPMS sú napísané tak, aby ich dokázal pochopiť každý.
Študujem manažment, a pracujem vo finančnej oblasti, a tieto články mi pomohli doplniť môj prehľad o súčasnom finančnom trhu a úlohe štátu. Predovšetkým príklad Japonska ma veľmi zaujal.
Mal som tú česť byť na prednáške pána ministra osobne (Žilinská Univerzita, 2010), a som rád, že sa konečne objavil aj politik, ktorý rozumie svojmu rezortu a vie, o čom hovorí.
Nech je takých politikov čím viac
Aj mne sa páči, že sa tu začalo diskutovať
Oceňujem aj Literatúru k prednáškam 2. trimestra. Výborne sa mi hodí aj k môjmu štúdiu na VŠ.
Z porovnania keynesianskej a rakuskej skoly vyplyva este pre keynesiansku skolu jeden neprijemny fakt. A tou je umele, nie prirodzene stimulovanie vyroby, stavebnych projektov a podobne. Tym vyrazne prevysuje ponuka nad dopytom. Laicky zhrnute vyraba sa na sklad. V konecnom dosledku to neumerne zatazuje zivotne prostredie na Zemi. A z tohoto pohladu sa musim jednoznacne priklonit k rakuskej skole
Ja mam dve otazky:
1. Bude aj po druhom trimestri verejna prednaska (ako bola na gymanziu L.Novomeskeho po prvom trimestri?)
2. Pan Miklos, ak som pochopil spravne, ste stupencom rakuskej skoly (ja tiez) - co si myslite o zruseni centralnej banky?
Dakujem
Aj ja ďakujem za takúto osvetu. Pri mojom technickom vzdelaní je to vítané rozšírenie obzoru.
Teraz však k pre mňa dôležitým otázkam:
1. prečo nevíťazí rakúska škola?
2. využívajú niektoré štáty rakúsku školu?
3. je možné aby niektorý štát išiel inou, teda asi rakúskou školou pri riešení súčasnej situácie a pritom iné (väčšinové) štáty ho nerozobrali?
Konecne sa zacalo diskutovat, skvele. Ivan Miklos si asi ani neuvedomuje, ze sa stal priekopnikov v modernom vzdelavani a vzdelavanie je proces opakujuci sa, cize nahravky su skvele (mohli by byt este v Anglictine), troasku mi chyba prezentacia a mozno cvicne priklady na pochopenie, ale urcite to splnilo ucel a podla mojeho nazoru si skludom moze registrovat UPMS ako externu skolu. Trosku mi chyba diskusia so studentami, popripade nejake konzultacie, ktore este nefunguju.
Krasne prazdniny prajem.
JB007
Page 2 of 3 | < 1 2 3 >